پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227287
بيانيه مشترک جمعي از رسانه هاي استان در واکنش به اظهارات استاندار
آقاي استاندار! اشتباه کرديد اکنون بهترين دفاع، حمله نيست
تاریخ انتشار : 1395/09/23 18:21:09
نمایش : 1152
آقاي استاندر مطبوعات موظف به پيگيري مطالبات مردم استان هستند ولو اين که در اين مسير باج گير خطابشان کنند و تهديد به شکايت شوند. امروز فصل پاسخگويي است . جنابعالي و تيم مديريتي استان بايد مسئوليت عملکرد خود در استان را بپذيريد و در ميان منتقدان و مطبوعات از عملکرد خود دفاع کنيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ جمعي از رسانه هاي استان در واکنش به اظهارات اخير استاندار استان چهارمحال و بختياري بيانيه اي را به شرح ذيل منتشر کردند:
بسم الله الرحمن الرحيم

آقاي استاندار، اشتباه کرديد اکنون بهترين دفاع، حمله نيست. 

 رسانه ها چشم و گوش و زبان مردم اند ، آنان را کر و کور و لال نخواهيد.

توسعه همه جانبه کشور هدف متعالي است که مستلزم نقش آفريني تمامي عناصر موثر در اين مسير است.

تدوين و اجراي  برنامه هاي کوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت تکليف مديران نظام در سطوح مختلف است در اين ميان نظارت بر رفتار و عملکرد کارگزاران دولت تکليفي است که تنها بر دوش نهادهاي نظارتي و سيستم دولتي نيست.

رسانه ها به عنوان نمايندگان افکار عمومي وظيفه خطير مطالبه گري، نظارت، روشنگري و البته تشريح نقاط ضعف و قوت مديران را بر عهده دارند. مطبوعات استان چهارمحال و بختياري با تمام تنگناها و مشکلات صنفي، سعي نموده اند تا محدوديت ها عامل بازدارنده مطالبه گري نباشد و زبان فريادگر مردمي باشد که دوره گذار از محروميت را طي مي کنند. اظهارات استاندار چهارمحال و بختياري جناب آقاي قاسم سليماني دشتکي در آئين اختتاميه هفدهمين جشنواره تجليل از برگزيدگان هفته پژوهش و فنآوري و ايده هاي برتر سبزكوه حيرت جامعه اي رسانه اي استان را به همراه داشت. در اين نشست استاندار در واکنش به برخي از نقدهاي صورت گرفته توسط مطبوعات استان اظهار داشتند: "يكي دو رسانه هم مبناي كار خود را بر روش باجگيري از مديران قرار داده و با نظرسازي از فضاي موجود سوءاستفاده مي كنند. مديران دستگاه هاي اجرايي نبايد تسليم اين رفتار شوند و چنانچه به مديري اتهامي وارد شد، بايد آن را پيگيري كنند." 

مطالب مطروحه توسط ايشان  ما را بر آن داشت تا با صدور اين بيانيه از کيان مطبوعات استان حراست نموده و بار ديگر بر پيگيري  مطالبات به حق مردم شريف چهارمحال و بختياري تاکيد نماييم:

1-  آقاي سليماني، نقد مديران ضعيفي که نرخ بيکاري بالاي استان را رقم زده اند و موجب تعطيلي پي در پي واحدهاي توليدي شده اند، به چالش کشيدن سياست هاي مديراني که ره آوردشان رتبه پايين استان در بحث اقتصاد مقاومتي است، تحليل عملکرد تيم مديريتي در دفاع از موضوع چالش برانگيز آب، درخواست روشنگري در خصوص ابهامات قرار دادهاي مستند سازي و گزارش عملکرد برخي از دستگاه هاي اجرايي و بررسي نقش يکي از مديران استان و... باج گيري نيست. اين ها سوال هاي روشني هستند که ذهن مردم استان را به خود مشغول ساخته است. متاسفانه نوع واکنش مديريت ارشد استان به اين سوالات فرار به جلوي آشکار است.

2-  آقاي سليماني دولت يازدهم مدعي آزادي بيان، گردش آزاد اطلاعات و فضاي باز سياسي رسانه اي است تا جايي که رئيس جمهور محترم در مراسم تنفيذشان با صداي رسا گفتند خدايا به تو پناه مي برم از بستن دهان منتقدان. از سويي جنابعالي معتقد بوديد نقد منصفانه باعث رفع عيب ها و کاستي ها مي شود و همه مسوولان استان نيز موظف به حمايت از نقدهاي سازنده اند. آيا اظهارات تند شما بيان گر تعارض جدي حرف و عمل دولت يازدهم نيست؟

3-  آقاي استاندر مطبوعات موظف به پيگيري مطالبات مردم استان هستند ولو اين که در اين مسير باج گير خطابشان کنند و تهديد به شکايت شوند. امروز فصل پاسخگويي است. جنابعالي و تيم مديريتي استان بايد مسئوليت عملکرد خود در استان را بپذيريد و در ميان منتقدان و مطبوعات از عملکرد خود دفاع کنيد.

4-  آقاي استاندار شما در روز خبرنگار صراحتا عنوان نموديد: مديران چهارمحال و بختياري حق شکايت از رسانه‌ها و خبرنگاران را ندارند و اگر کسي در گذشته شکايت کرده بايد شکايت خود را پس بگيرد. حالا چه اتفاقي افتاده است که شما مديران را دعوت به شکايت از رسانه هاي منتقد مي کنيد؟  شما با اين اقدام خود مديران ضعيف را وارد فضاي ملتهبي مي کنيد که دستاوردي جز شکست  برايشان متصور نيست. آيا گفتن حرف حق تلخ است؟

5-  آقاي سليماني شما اظهار داشتيد:  چنانچه به مديري اتهامي وارد شد، بايد آن را پيگيري كند. وقتي به مديري اتهامي وارد ميشود شما به عنوان عالي ترين مقام دولت در استان مکلف به پيگيري آن تا حصول نتيجه هستيد. نه آن که با رفع مسئوليت خود مديران را تشويق به شکايت کنيد.

6-  استاندار بومي، جناب آقاي قاسم سليماني دشتکي، مردم  قول و فعل شما را در ذهن ثبت خواهند نمود. حمله به رسانه ها راه حل مشکلات نيست. امروز حاشيه هاي تصنعي نمي تواند متن مطالبات مردم را  تحت الشعاع قرار دهد، عملکرد ضعيف و ابهامات زياد با متهم کردن رسانه ها فراموش نمي شود. شما اشتباه کرديد اکنون بهترين دفاع، حمله نيست.  رسانه ها چشم و گوش و زبان مردم اند، آنان را کر و کور و لال نخواهيد. مطبوعات استان ضمن محکوم نمودن سخنان غيرمسئولانه جنابعالي اعلام مي دارند تا زمان عذرخواهي و اصلاح  سخنان مذکور از پوشش اخبار استاندار و معاونين  خودداري مي کنند.

7ـ در پايان به عرض مي رسانيم، پيگيري قانوني و طرح شکايت تهمت وارده را به مطبوعات استان محفوظ دانسته و منتظر دلجويي از مطبوعات خواهيم ماند.
 
جمعي از رسانه هاي استان چهارمحال و بختياري
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html